Miss Polski 2012 Katarzyna Krzeszowska podzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu kreowania wizerunku z uczniami pierwszej klasy kierunku technik organizacji reklamy w ZSTI w Mszanie Dolnej.
Technik organizacji reklamy jest nowym kierunkiem kształcącym młodzież z organizacji i prowadzenia kampanii reklamowych oraz sprzedaży produktów i usług reklamowych. Ścieżka edukacyjna przygotowuje do wykonywania zawodów, które nierozerwalnie łączą się z kreowaniem wizerunku – własnego oraz reprezentowanej firmy.
Podczas zajęć prowadzonych przez Katarzynę Krzeszowską – ambasadorkę Akademii Dyplomacji i Wizerunku – uczniowie dowiedzieli się m.in. jak dobierać strój w zależności od okazji, co mówi o nas mowa ciała, jakie są podstawowe zasady codziennego i biznesowego savoir vivre’u.
Wygląd zewnętrzny – nasz ubiór, sposób zachowania, gesty, głos – są komunikatem bez słów, który kierujemy do otoczenia. Musimy dbać o swój wizerunek ponieważ on wpływa na odczytywanie naszej osoby oraz reprezentowanej przez nas firmy. Ważna jest znajomość zasad savoir vivre’u. Może nas to uchronić przed kompromitującym faux pas – komentuje Katarzyna Krzeszowska.
Podczas zajęć uczniowie uczestniczyli w symulacji rozmowy kwalifikacyjnej, podczas której obowiązują zasady podobne jak przy rozmowie biznesowej. Uczestnicy mieli okazję zaobserwować jak poprzez mowę ciała możemy okazywać zainteresowanie czy dezaprobatę, a także poznawali tajniki efektywnej autoprezentacji.
Zajęcia zostały zorganizowane w ramach Akademii Dyplomacji i Wizerunku, we współpracy ze Stowarzyszeniem HUMANEO.
Fot. Gabriela Talarek/ Joanna Nieć
Joanna Nieć