Nazwa projektu: „Akademia Cyfrowych Kompetencji”

Realizator projektu: Stowarzyszenie Humaneo wraz z Gminą Wólka oraz Towarzystwem ALTUM, Programy Społeczno-Gospodarcze

Okres realizacji projektu: 01.10.2024 r. – 31.03.2025 r.

Obszar realizacji projektu: woj. podkarpackie i woj. lubelskie

Wartość przedsięwzięcia: 8 064 245,00 PLN w tym:

Wartość dofinansowania z UE: 8 064 245,00 PLN

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Stowarzyszenie HUMANEO na Facebooku: https://www.facebook.com/humaneo

Stowarzyszenie HUMANEO na Instagramie: https://www.instagram.com/stowarzyszeniehumaneo/

OPIS PROJEKTU:

Stowarzyszenie Humaneo wraz z Gminą Wólka oraz Towarzystwem ALTUM, Programy Społeczno-Gospodarcze realizuje przedsięwzięcie pn. „Akademia cyfrowych kompetencji”.

Przedmiotem projektu jest realizacja szkoleń komputerowych podnoszących kwalifikacje 3586 osób wykluczonych cyfrowo (niekorzystających
z internetu i nieposiadających żadnych kompetencji cyfrowych) oraz osób z niskimi umiejętnościami cyfrowymi, pozbawionymi możliwości aktywnego i bezpiecznego korzystania z narzędzi cyfrowych, zamieszkałych w województwie lubelskim lub podkarpackim, w tym osób
z niepełnosprawnościami i osób starszych, w terminie do 31.03.2025r.

W ramach projektu zaplanowane zostało wsparcie w postaci bezpłatnych szkoleń oraz konsultacji indywidualnych.

Grupę docelową stanowić będzie 3 586 osób wykluczonych cyfrowo (niekorzystających z internetu i nieposiadających żadnych kompetencji cyfrowych) oraz osób z niskimi umiejętnościami cyfrowymi, pozbawionymi możliwości aktywnego i bezpiecznego korzystania z narzędzi cyfrowych (2 152 kobiet i 1 434 mężczyzn).

 

Efektem realizowanych szkoleń będzie uzyskanie kompetencji cyfrowych przez Uczestników. Wsparcie w projekcie zakończy się testem wiedzy (test kompetencji ICT) i uzyskaniem zaświadczenia potwierdzającego nabycie kompetencji cyfrowych.

CO ZAPEWNIA BENEFICJENT:

 

W ramach realizowanego projektu Beneficjent zapewnia:

  • zachowanie zasady równości szans kobiet i mężczyzn (rekrutacja zarówno kobiet jak i mężczyzn),
  • rekrutacja osób pod względem ich kwalifikowalności do grupy docelowej bez względu na ich płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
  • używanie przekazu niestereotypującego oraz wrażliwego na płeć,
  • zachowanie dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami,
  • umówienie się na indywidualne spotkanie z rekruterem w celu wypełnienia dokumentów rekrutacyjnych,
  • zbieranie informacji na etapie rekrutacji o szczególnych potrzebach związanych z udziałem w projekcie (w tym wynikających z niepełnosprawności), w celu dostosowania materiałów, produktów, miejsc realizacji wsparcia do szczególnych potrzeb uczestników wynikających z niepełnosprawności, aby najlepiej odpowiedzieć na zgłaszane potrzeby,
  • dostosowanie materiałów szkoleniowych do ewentualnych zgłaszanych potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych (np. większa czcionka na osób słabowidzących),
  • dostosowanie sal szkoleniowych do ewentualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
  • organizowanie spotkań w ramach projektu w miejscach dostosowanych do możliwości poszczególnych Uczestników/- czek projektu (uwzględniając ich predyspozycje psychologiczne, jak i ograniczenia fizyczne)
  • przyznawanie dodatkowych punktów premiujących osobom z niepełnosprawnościami na etapie rekrutacji
  • materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb UP –  niestereotypujące język wrażliwy na płeć,
  • materiały promocyjne dostosowane dla osób słabowidzących (wprowadzenie elementów kontrastowych, materiały dostępne w wersji elektronicznej) – wykorzystanie prostego języka – łatwego do czytania,
  • materiały wykorzystywane podczas zajęć/spotkań (w tym materiały informacyjne) umożliwiające przeszukiwanie treści.

ZADANIA REALIZOWANE W PROJEKCIE:

W ramach projektu zaplanowane zostało wsparcie w postaci bezpłatnych szkoleń oraz konsultacji indywidualnych dla 3 586 osób.

Zajęcia będą prowadzone od poniedziałku do piątku/ w weekendy/ popołudniami – w zależności od potrzeb i preferencji uczestników.

Wymiar szkolenia wynosi 42 godziny zajęć na grupę. Zajęcia realizowane będą w formie grupowej po 12 osób w grupie, 11 spotkań grupowych.

Zakres merytoryczny szkoleń obejmuje:

  1. OBSZAR I: Umiejętności Informacyjne i korzystania z danych:
  • wyszukiwanie informacji o towarach lub usługach;
  • poszukiwanie informacji związanych ze zdrowiem;
  • czytanie internetowych serwisów informacyjnych, gazet lub magazynów informacyjnych;
  • sprawdzanie prawdziwości informacji znalezionych w mediach społecznościowych lub w serwisach online.
  1. OBSZAR II: Umiejętności komunikacji i współpracy:
  • wysyłanie i odbieranie e-maili;
  • telefonowanie/rozmowy wideo przez internet;
  • korzystanie z komunikatorów internetowych;
  • uczestnictwo w sieciach społecznościowych;
  • wyrażanie opinii w sprawach społeczno-politycznych na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych;
  • udział w konsultacjach społecznych, głosowanie w sprawach obywatelskich lub politycznych online.
  1. OBSZAR III: Umiejętności tworzenia treści cyfrowych:
  • korzystanie z edytorów tekstu;
  • korzystanie z arkuszy kalkulacyjnych;
  • edycja zdjęć, plików wideo lub audio;
  • kopiowanie lub przenoszenie plików między folderami, urządzeniami lub w chmurze;
  • tworzenie plików łączących kilka elementów takich, jak tekst, obraz, tabela, wykres, animacja lub dźwięk;
  • korzystanie z zaawansowanych funkcji arkusza kalkulacyjnego do organizowania, analizowania lub zarządzania danymi;
  • kodowanie/programowanie w języku programowania.
  1. OBSZAR IV: Umiejętności w obszarze bezpieczeństwa:
  • zarządzanie dostępem do informacji osobistych przez sprawdzenie czy strona internetowa, na której respondent podał dane jest bezpieczna;
  • zarządzanie dostępem do informacji osobistych przez czytanie zasad polityki prywatności przed podaniem danych;
  • zarządzanie dostępem do informacji osobistych przez odmowę dostępu do własnej lokalizacji geograficznej;
  • zarządzanie dostępem do informacji osobistych przez ograniczenie dostępu do profilu lub treści w serwisach społecznościowych lub współdzielonej przestrzeni w internecie;
  • zarządzanie dostępem do informacji osobistych przez odmowę wykorzystania danych w celach reklamowych;
  • zmiana ustawień we własnej przeglądarce internetowej w celu uniemożliwienia lub ograniczenia liczby ciasteczek na dowolnym urządzeniu respondenta.
  1. OBSZAR V: Umiejętności w obszarze bezpieczeństwa:
  • pobieranie lub instalowanie oprogramowania lub aplikacji;
  • zmiana ustawień oprogramowania, aplikacji lub urządzenia;
  • zakupy online (w ciągu ostatnich 12 miesięcy);
  • sprzedaż online;
  • wykorzystywanie zasobów edukacyjnych online;
  • bankowość internetowa;
  • poszukiwanie pracy lub wysyłanie aplikacji o pracę.

Wymiar konsultacji wynosi 2 godziny zajęć na osobę. Zajęcia realizowane będą w formie indywidualnej.

W JAKIM TERMINIE (OD KIEDY DO KIEDY) MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ DO PROJEKTU:

 
 Projekt „Akademia cyfrowych kompetencji” realizowany jest przez Stowarzyszenie Humaneo wraz z Gminą Wólka oraz Towarzystwem ALTUM, Programy Społeczno-Gospodarcze, w okresie od 01 października 2024 do 31 marca 2025r.

Do projektu można zgłaszać się w terminie od października 2024 do marca 2025r.

GDZIE MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ DO PROJEKTU?

 
  • Do biur projektu:

– dla województwa lubelskiego: ul. Długa 5 pok. 61, 20-346 Lublin

– dla województwa podkarpackiego: ul. Warszawska 5/7, 35-205 Rzeszów

  • W formie elektronicznej na adres: akademiacyfrowychkompetencji@humaneo.pl
  • Wszelkie informacje na temat projektu udzielane będą pod numerem telefonu: 603131623

HARMONOGRAMY:

Harmonogramy w trakcie opracowywania

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Skip to content