Aktywnie przez życie!

Stowarzyszenie Humaneo uzyskało dotację z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. „Aktywnie przez życie!”.

Nazwa Beneficjenta: Stowarzyszenie Humaneo
Nazwa projektu: Aktywnie przez życie!
Numer projektu: FEMA.08.01-IP.01-02YN/24
Dofinansowanie projektu z UE: 1 652 105,41 PLN
Wartość projektu: 1 943 653,42 PLN
Okres realizacji projektu: 01.04.2025 r. – 31.12.2026 r.

Opis projektu

Stowarzyszenie Humaneo uzyskało dofinansowanie z Unii Europejskiej na projekt „Aktywnie przez życie!”.

Projekt realizujemy w celu podniesienia aktywności społecznej i zawodowej 100 osób dorosłych w wieku 18 lat i więcej, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym biernych zawodowo, zamieszkujących na obszarze RMR województwa mazowieckiego w powiatach podregionu ostrołęckiego: makowskiego, ostrołęckiego, ostrowskiego, przasnyskiego, wyszkowskiego, m. Ostrołęka, poprzez objęcie kompleksowym i zindywidualizowanym wsparciem na podstawie ścieżki reintegracji z wykorzystaniem usług aktywnej integracji o charakterze społecznym w skład której wchodzą: (diagnoza, poradnictwo specjalistyczne, trening kompetencji) i zawodowym zawierającym: (szkolenia ICT i zawodowe, staże, pośrednictwo pracy), w okresie 01.04.2025 – 31.12.2026 r.

Połączenie usług aktywnej integracji o charakterze społecznym i zawodowym przysłuży się do zapobiegania zjawisku wykluczenia społecznego i ubóstwa oraz zwiększania szans na zatrudnienie osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

Projekt realizowany będzie w 5 edycjach po 20 osób każda, w okresie od kwietnia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.

Efektem projektu będzie poprawa sytuacji społecznej u min. 85% ze 100 osób objętych wsparciem w projekcie, a min. 80%  ze 100 uczestników projektu nabędzie kompetencje lub uzyska kwalifikacje zawodowe.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

RÓWNOŚĆ SZANS

Zasada równości szans dla kobiet i mężczyzn ma na celu zapewnienie jednakowego traktowania obu płci we wszystkich obszarach życia społecznego i zawodowego. W ramach unijnej polityki, zasada ta jest wdrażana przez dyrektywy, które nakładają na państwa członkowskie obowiązek wprowadzenia przepisów eliminujących dyskryminację ze względu na płeć.

Główne aspekty tej zasady obejmują:

1. Ochrona prawna:
Państwa członkowskie są zobowiązane do wprowadzenia przepisów prawnych chroniących przed dyskryminacją, w tym procedur mediacyjnych i sądowych, a także sankcji za naruszenia oraz możliwości dochodzenia odszkodowań.

2. Równość na rynku pracy:
Równość na rynku pracy oznacza zapewnienie równych szans w zakresie zatrudnienia, awansu, wynagrodzenia oraz dostępu do szkoleń dla obu płci. Polityki Unii Europejskiej zobowiązują państwa członkowskie do wdrażania przepisów przeciwdziałających dyskryminacji oraz promujących równe traktowanie. Istotnym elementem jest również ochrona prawna przed dyskryminacją oraz wsparcie dla osób wracających z urlopów rodzicielskich.

3. Polityka socjalna:
Równość dostępu do systemów zabezpieczenia społecznego oraz świadczeń, a także ochrona pracowników powracających z urlopów rodzicielskich.

Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronach rządowych oraz unijnych poświęconych polityce równości płci. Oto kilka przydatnych adresów internetowych, które oferują szeroką gamę informacji, od przepisów prawnych po raporty i badania dotyczące równości płci:

Portal Funduszy Europejskich – Wytyczne dotyczące zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021- 2027 opisują jednolity sposób realizacji dwóch zasad horyzontalnych: zasady równości szans i niedyskryminacji oraz zasady równości kobiet i mężczyzn przez instytucje systemu wdrażania na wszystkich etapach realizacji

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (Polska) – Informacje na temat polityki równości płci w Polsce: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej

Europejski Instytut ds. Równości Kobiet i Mężczyzn (EIGE) – Zasoby i badania na temat równości płci

Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ) – Strona poświęcona celom zrównoważonego rozwoju, w tym równości płci

Rzecznik Praw Obywatelskich (Polska) – Działalność i raporty dotyczące równości płci: Rzecznik Praw Obywatelskich

EUR-Lex – Oficjalna strona Unii Europejskiej, zawierająca przepisy dotyczące równości płci na rynku pracy i w systemach zabezpieczenia społecznego

Zadania realizowane w projekcie

W ramach zadania realizowane są indywidualne konsultacje z psychologiem oraz doradcą zawodowym,
prowadzone w ścisłej współpracy obu specjalistów. Łączny czas wsparcia wynosi 6 godzin zegarowych
na osobę (po 3 godziny z każdym specjalistą). Zajęcia odbywają się stacjonarnie, w elastycznym
harmonogramie uzgadnianym z uczestnikiem projektu, z uwzględnieniem jego potrzeb, w szczególności
w zakresie obowiązków opiekuńczych.

Forma wsparcia: indywidualne konsultacje z psychologiem i doradcą zawodowym.

Zakres wsparcia psychologa:

  • diagnoza potrzeb, predyspozycji oraz mocnych i słabych stron uczestnika, wraz z opisem aktualnej sytuacji,
  • identyfikacja deficytów w zakresie umiejętności społecznych,
  • ocena barier w aktywizacji społecznej (m.in. kwestie zdrowotne, niepełnosprawność, opieka nad osobami zależnymi),
  • ocena motywacji, samodzielności i gotowości do podjęcia działań,
  • wskazanie właściwej ścieżki wsparcia w zakresie aktywizacji społecznej.

Zakres wsparcia doradcy zawodowego:

  • analiza sytuacji zawodowej uczestnika,
  • diagnoza potrzeb oraz barier w podjęciu aktywności zawodowej,
  • wsparcie w wyborze odpowiedniego zawodu oraz przekazanie informacji o rynku pracy,
    zawodach deficytowych i perspektywicznych oraz określenie potrzeb szkoleniowych,
  • diagnozowanie przyczyn bierności zawodowej osób nieaktywnych zgodnie z wytycznymi,
  • określenie predyspozycji zawodowych z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych (WOPZ), w tym rozwiązań wypracowanych w PO KL i PO WER,
  • wyznaczenie ścieżki udziału w projekcie w zakresie aktywizacji zawodowej, w tym rekomendacja szkoleń oraz staży,
  • ocena umiejętności cyfrowych uczestników, w szczególności osób do 29. roku życia, z wykorzystaniem Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych oraz – w razie potrzeby – wsparcie w podniesieniu kompetencji w odrębnym zadaniu.

Efektem konsultacji jest opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji (IŚR), uwzględniającej
diagnozę sytuacji problemowej uczestnika, analizę zasobów, potencjału i predyspozycji, identyfikację
potrzeb oraz kierunków rozwoju, a także planowane formy wsparcia i działania w projekcie.

Wsparcie uczestników odbywa się przy wykorzystaniu umowy przygotowanej na wzór kontraktu socjalnego.

W ramach zadania realizowane jest wsparcie w postaci grupowych warsztatów stacjonarnych,
ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji osobistych, społecznych oraz umiejętności niezbędnych
do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym. Zajęcia odbywają się w formie
pięciu edycji, w każdej po dwie grupy szkoleniowe, co łącznie daje dziesięć grup uczestników.
Łączny czas trwania treningu wynosi 36 godzin dydaktycznych na grupę (45 minut każda),
realizowanych w ciągu sześciu dni, średnio po sześć godzin dziennie.

Forma wsparcia: warsztaty grupowe realizowane w formie stacjonarnej.

Zakres tematyczny treningu obejmuje m.in.:

  • budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie umiejętności asertywności,
  • doskonalenie komunikacji interpersonalnej, rozwiązywanie konfliktów oraz prowadzenie negocjacji,
  • radzenie sobie ze stresem, presją oraz krytyką w życiu codziennym i zawodowym,
  • poznawanie i stosowanie technik automotywacyjnych wspierających rozwój osobisty,
  • zarządzanie budżetem domowym, organizacja czasu oraz planowanie pracy własnej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole, budowania relacji i współpracy,
  • zdobywanie wiedzy na temat rynku pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego.

Zakres godzin przeznaczonych na poszczególne zagadnienia jest ustalany indywidualnie
przez trenera danej grupy na podstawie wyników testu ex-ante oraz bieżącej obserwacji
dynamiki grupy i potrzeb uczestników.

Celem treningu jest rozwijanie kompetencji osobistych, społecznych oraz umiejętności miękkich,
które mają bezpośredni wpływ na aktywizację społeczną i zawodową uczestników. Nabyte
kompetencje są weryfikowane na kolejnych etapach realizacji projektu, poprzez ocenę zakresu,
wzorca i stopnia osiągnięcia celów, zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 2
do Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021–2027.

W ramach zadania wdrażamy kompleksowe i zindywidualizowane programy ukierunkowane na aktywizację społeczną
i zawodową osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Interwencja opiera się
na wykorzystaniu instrumentów aktywizacji społecznej, w tym obowiązkowego poradnictwa specjalistycznego,
oraz elementów uzupełniających, takich jak udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach (poradnictwo
prawne i obywatelskie). Zakres i intensywność wsparcia są określane indywidualnie w IŚR dla każdego uczestnika.

Zakres udzielanego poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego) oraz prawnego i obywatelskiego wynika z IŚR.
Uczestnik, który przystępując do projektu pozostawał bez zatrudnienia, a w trakcie projektu podjął pracę, ma możliwość
kontynuowania udziału w projekcie zgodnie z ustaloną IŚR.

Forma wsparcia: indywidualne konsultacje psychologiczne oraz porady prawne i obywatelskie, realizowane stacjonarnie.
Intensywność i liczba godzin porad mają charakter szacunkowy i mogą być dostosowane w górę lub w dół w zależności od
rzeczywistych potrzeb uczestnika.

Poradnictwo psychologiczne

  • liczba godzin: średnio 3 godziny zegarowe na uczestnika,
  • tryb zajęć: średnio 3 dni po około 1 godzinie dziennie,
  • zakres wsparcia obejmuje m.in.:
    • przełamywanie barier o charakterze psychologicznym,
    • wsparcie w rozwiązywaniu indywidualnych problemów uczestnika,
    • określenie potencjału: motywacji, uzdolnień, zainteresowań, potrzeb i wartości,
    • diagnozę psychologicznych kosztów wynikających z obecnej sytuacji życiowej uczestnika,
    • pracę nad motywacją, samooceną oraz umiejętnościami rozwiązywania konfliktów,
    • dodatkowe działania dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb.
  • psycholog współpracuje ściśle z doradcą zawodowym oraz innymi specjalistami w celu spójnego zapisu IŚR.

Poradnictwo prawne i obywatelskie

  • liczba godzin: średnio 3 godziny zegarowe na uczestnika (60 minut każda),
  • tryb zajęć: średnio 2 dni po około 1,5 godziny dziennie,
  • zakres wsparcia obejmuje m.in.:
    • poradnictwo w sprawach cywilnych (w tym rodzinnych i opiekuńczych), karnych, skarbowych i innych,
    • przygotowanie pism urzędowych i sądowych oraz innych niezbędnych dokumentów,
    • pomoc w kontaktach z urzędami i instytucjami publicznymi, ułatwiająca poruszanie się w zawiłościach przepisów,
    • analiza sytuacji materialnej i propozycje sposobów wychodzenia z zadłużeń,
    • wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych ze spłatą kredytów i kontaktami z komornikiem, w tym działania mediacyjne i przygotowanie deklaracji,
    • edukacja w obszarze bezpieczeństwa w Internecie, rozpoznawania oszustw oraz obsługi bankowości elektronicznej.
  • poradnictwo prawne i obywatelskie obejmuje udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach oraz działania o charakterze praktycznym.

Każdy uczestnik otrzymuje zapis IŚR, w którym określamy rekomendowaną intensywność poradnictwa, propozycje dodatkowych instrumentów wsparcia
oraz harmonogram działań. Realizowane poradnictwo jest dokumentowane i weryfikowane w kontekście osiągania celów reintegracyjnych określonych
w IŚR.

W ramach zadania realizowane są szkolenia ICT, mające na celu podniesienie kompetencji cyfrowych uczestników projektu,
umożliwiających sprawne korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym.
Szkolenia odbywają się w formie pięciu edycji, w grupach, i obejmują łącznie 72 godziny dydaktyczne na grupę
(45 minut każda). Zajęcia realizowane są w ciągu 12 dni, średnio po 6 godzin dziennie.

Forma wsparcia: połączenie wykładów teoretycznych oraz grupowych warsztatów praktycznych z wykorzystaniem komputerów.
Uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności w ramach trzech z pięciu dostępnych modułów, wybranych na podstawie wyników testu
ex-ante, który identyfikuje obszary o najniższym poziomie kompetencji cyfrowych.

Zakres tematyczny szkolenia obejmuje pięć modułów:

  1. Informacja i dane:
    • przeglądanie, wyszukiwanie i filtrowanie danych, informacji i treści cyfrowych,
    • ocena jakości danych, informacji i treści cyfrowych,
    • zarządzanie danymi, informacjami i treściami cyfrowymi.
  2. Komunikacja i współpraca:
    • komunikacja z wykorzystaniem technologii cyfrowych,
    • dzielenie się informacjami i zasobami w sieci,
    • aktywność obywatelska w środowisku cyfrowym,
    • współpraca online z wykorzystaniem technologii cyfrowych,
    • zasady netykiety i odpowiedzialnego zachowania w sieci,
    • zarządzanie tożsamością cyfrową.
  3. Tworzenie treści cyfrowych:
    • tworzenie własnych treści cyfrowych,
    • integracja i przetwarzanie treści cyfrowych,
    • przestrzeganie prawa autorskiego i licencji przy tworzeniu treści.
  4. Bezpieczeństwo:
    • stosowanie narzędzi służących ochronie danych i systemów,
    • ochrona danych osobowych i prywatności w środowisku cyfrowym,
    • dbałość o zdrowie i dobrostan w pracy z technologiami,
    • wpływ technologii cyfrowych na środowisko naturalne.
  5. Rozwiązywanie problemów:
    • rozwiązywanie problemów technicznych w pracy z komputerem i oprogramowaniem,
    • rozpoznawanie potrzeb technologicznych i dobór odpowiednich rozwiązań,
    • twórcze wykorzystanie technologii cyfrowych,
    • identyfikacja braków w zakresie własnych kompetencji cyfrowych.

Liczbę godzin przeznaczonych na realizację poszczególnych modułów ustala trener prowadzący w oparciu o wyniki
testów wstępnych ex-ante. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy przystępują do testów końcowych ex-post, które
pozwalają na weryfikację nabytych kompetencji. Minimalny próg zaliczenia testu wynosi 50% punktów.

Uczestnicy, którzy zakończą szkolenie z pozytywnym wynikiem, przystępują do zewnętrznego egzaminu ECCC lub równoważnego,
obejmującego wybrane trzy moduły. Uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu skutkuje otrzymaniem certyfikatu potwierdzającego
nabycie kwalifikacji cyfrowych zgodnych z ramą kompetencji DigComp oraz szczegółowym wykazem efektów uczenia się.

W wyniku realizacji zadania zakłada się, że co najmniej 80% uczestników nabędzie potwierdzone kwalifikacje cyfrowe,
zgodne z wymaganiami określonymi w załączniku nr 2 do Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji
programów na lata 2021–2027.

W ramach zadania realizowane są szkolenia zawodowe, których celem jest podniesienie kwalifikacji oraz nabycie praktycznych kompetencji
zawodowych przez uczestników projektu (UP), zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami oraz aktualnym zapotrzebowaniem rynku pracy.
Szkolenia obejmują średnio 100 godzin dydaktycznych na osobę (45 minut każda godzina), realizowanych w trybie średnio 20 dni po 5 godzin dziennie.

Forma wsparcia: kompleksowa usługa szkoleniowa, obejmująca zapewnienie trenera, sal szkoleniowych, niezbędnych materiałów dydaktycznych
oraz cateringu dla uczestników projektu. Szkolenia są realizowane wyłącznie przez podmioty wpisane do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS),
co gwarantuje ich wysoką jakość i zgodność z obowiązującymi standardami.

Szkolenia są dostosowane do indywidualnych potrzeb oraz potencjału każdego uczestnika, określonych w Indywidualnej Ścieżce Rozwoju (IŚR – zadanie 1).
Uwzględniają również bieżące zapotrzebowanie na określone kwalifikacje na rynku pracy, bazując m.in. na publikacjach Wojewódzkiego Urzędu Pracy
(Barometr zawodów) oraz analizach potrzeb pracodawców, w tym gwarancjach zatrudnienia dla uczestników po zakończeniu szkolenia.

Przykładowe kierunki szkoleń zawodowych wynikające z deficytów na rynku pracy:

  • kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych,
  • kosmetyczki,
  • magazynierzy,
  • pomoce kuchenne,
  • pracownicy administracyjni i biurowi,
  • pracownicy ds. rachunkowości i księgowości,
  • opiekunowie osób starszych lub niepełnosprawnych,
  • robotnicy budowlani,
  • spawacze,
  • kelnerzy i barmani.

Zgodnie z założeniami programu Gwarancja dla Młodzieży, uczestnikom w wieku 18–29 lat w pierwszej kolejności proponowane będą szkolenia
w następujących obszarach:

  • zielona gospodarka,
  • umiejętności cyfrowe,
  • usługi opiekuńcze i zdrowotne,
  • branże kluczowe dla rozwoju regionalnego i lokalnego.

Szkolenia zawodowe dostępne są dla wszystkich uczestników projektu i obejmują zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne
(w zależności od rodzaju kwalifikacji). Wszystkie szkolenia kończą się egzaminem zewnętrznym lub inną formą potwierdzenia nabycia
kompetencji, zgodną z obowiązującymi standardami. W projekcie przewiduje się realizację wyłącznie szkoleń, które umożliwiają uzyskanie:

  1. Kwalifikacji – uzyskiwanych w wyniku formalnej oceny, walidacji oraz certyfikacji przez uprawnione instytucje
    (np. w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji – ZSK, VCC, ECCC).
  2. Kompetencji – nabywanych w czteroetapowym procesie:
    • I. Zakres: określony w dokumentacji projektowej oraz regulaminie projektu,
    • II. Wzorzec: zdefiniowanie efektów uczenia się i pojęć wymaganych w danym zawodzie,
    • III. Ocena: weryfikacja wiedzy i umiejętności uczestnika po zakończeniu szkolenia,
    • IV. Porównanie wyników: zestawienie rezultatów uczestnika z założonymi efektami kształcenia.

Zakłada się, że minimum 80% uczestników szkoleń uzyska kwalifikacje lub potwierdzone kompetencje zawodowe.
Warunkiem ukończenia szkolenia jest osiągnięcie co najmniej 80% frekwencji na zajęciach.

W ramach zadania realizowane jest wsparcie w formie pośrednictwa pracy, którego celem jest zwiększenie szans uczestników projektu
na znalezienie odpowiedniego zatrudnienia dopasowanego do ich predyspozycji, kwalifikacji i doświadczenia. Pośrednictwo odbywa się
w formie stacjonarnej, w trakcie dwóch dni po trzy godziny dziennie, z możliwością ustalenia dni i godzin zajęć indywidualnie z uczestnikiem
w zależności od jego zobowiązań rodzinnych i zawodowych. Liczba godzin na osobę wynosi 6 godzin zegarowych.

Pośrednictwo realizowane jest na różnych etapach projektu, co pozwala na lepsze dopasowanie ofert pracy do uczestników oraz zwiększa
skuteczność wsparcia. Pośrednik pracy pozyskuje oferty zatrudnienia na stanowiskach indywidualnie dobranych do uczestnika, uwzględniając
Indywidualną Ścieżkę Reintegracji (IŚR), realizowane szkolenia, staże oraz wyniki diagnozy kompetencji (WOPZ). Pośrednik dopasowuje
oferty pracy dla uczestników i udostępnia je także pracodawcom, przesyłając niezbędne dane uczestników umożliwiające wstępną ocenę
pod kątem zatrudnienia, np. w formie CV.

Zakres wsparcia obejmuje m.in.:

  • wywiad z uczestnikiem w zakresie oczekiwań dotyczących pracy oraz analiza opinii udzielanej przez doradców i trenerów,
  • monitoring realizacji IŚR i umowy na wzór kontraktu socjalnego,
  • pomoc w tworzeniu CV i listu motywacyjnego dostosowanego do nabytej wiedzy i doświadczenia oraz do konkretnych ofert pracy,
  • omówienie najczęstszych błędów w dokumentach aplikacyjnych,
  • symulacja rozmów kwalifikacyjnych,
  • udzielanie porad dotyczących autoprezentacji i odpowiedniego ubioru na rozmowie,
  • prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych online, z uwzględnieniem zmian na rynku pracy po okresie pandemii,
  • pośrednik dopasowuje i udostępnia uczestnikowi co najmniej trzy oferty pracy, w tym także spośród ofert wyszukanych samodzielnie przez uczestnika, zapewniając wysoką efektywność zatrudnieniową projektu.

Intensywność i zakres wsparcia mogą różnić się w zależności od potrzeb uczestników. Nie każdy uczestnik projektu musi korzystać
ze wsparcia indywidualnego, a liczba godzin poradnictwa dostosowywana jest do rzeczywistych potrzeb.

W ramach zadania realizowane są staże zawodowe trwające trzy miesiące, które umożliwiają uczestnikom projektu zdobycie
doświadczenia zawodowego u pracodawców w zgodzie z ich predyspozycjami, kwalifikacjami oraz indywidualną ścieżką reintegracji (IŚR).
Staże odbywają się w trybie 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku (40 godzin tygodniowo) lub w przypadku osób z umiarkowanym
lub znacznym stopniem niepełnosprawności 7 godzin dziennie (35 godzin tygodniowo).

Forma wsparcia: realizacja praktyk u pracodawców, w których zakres zadań uczestnika jest powiązany z odbywanymi szkoleniami
w projekcie oraz dostosowany do potrzeb regionalnego rynku pracy. Staże są prowadzone zgodnie z Polskimi Ramami Jakości
Praktyk i Staży, a w przypadku osób do 29 roku życia dodatkowo zgodnie z Planem Gwarancji dla Młodzieży.

Zakres działań w ramach staży obejmuje:

  • przeprowadzenie naboru pracodawców z wykorzystaniem sieci współpracy organizatora,
  • wybór miejsca odbywania stażu adekwatnego do potrzeb uczestnika, jego IŚR oraz zaplanowanej ścieżki zawodowej, z pierwszeństwem dla firm gwarantujących zatrudnienie po zakończeniu stażu,
  • podpisanie umowy między organizatorem a uczestnikiem określającej warunki stażu, w tym czas trwania, wysokość stypendium, miejsce pracy, zakres obowiązków oraz dane opiekuna stażu,
  • opracowanie indywidualnego programu stażu uwzględniającego potrzeby i potencjał uczestnika,
  • przydzielenie opiekuna stażu odpowiedzialnego za koordynację i wsparcie uczestnika,
  • przygotowanie harmonogramu stażu dostosowanego do specyfiki stanowiska i wymagań pracodawcy,
  • wystawienie pisemnej opinii i referencji po zakończeniu stażu w celu dokumentowania osiągniętych kompetencji i efektów pracy uczestnika.

Staże mają na celu nie tylko zdobycie doświadczenia zawodowego, ale również wzmocnienie praktycznych umiejętności uczestników
i zwiększenie ich szans na zatrudnienie po zakończeniu projektu.

Do udziału w projekcie kwalifikują się:

Grupę docelową projektu stanowi 100 osób dorosłych (60 kobiet, 40 mężczyzn) w wieku 18 lat i więcej, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym osoby bierne zawodowo. Grupą docelową stanowią osoby zamieszkujące na obszarze województwa mazowieckiego, w powiatach podregionu ostrołęckiego: makowskim, ostrołęckim, ostrowskim, przasnyskim, wyszkowskim oraz w m. Ostrołęka. Ponadto potencjalni Uczestnicy Projektu nie mogą korzystać jednocześnie ze wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków EFS+.

Struktura grupy docelowej:

  • osoby bez pracy, w tym:
    • osoby bezrobotne,
      • w tym osoby długotrwale bezrobotne,
    • osoby bierne zawodowo (m.in. obarczone obowiązkami rodzinnymi i opiekuńczymi osoby chore oraz osoby z niepełnosprawnościami)
  • osoby pozostające poza zatrudnieniem i edukacją w wieku 18–29 lat
  • osoby zamieszkujące miasto Ostrołęka
  • osoby zamieszkujące na obszarze Gminnego Programu Rewitalizacji dla miasta Maków Mazowiecki 

CO ZAPEWNIA BENEFICJENT:

W ramach realizowanego projektu Beneficjent zapewnia:

  • zachowanie zasady równości szans kobiet i mężczyzn (rekrutacja  zarówno kobiet jak i mężczyzn),
  • rekrutacja osób pod względem ich kwalifikowalności do grupy docelowej bez znaczenia na ich światopogląd, pochodzenie etniczne, wyznawana religia, orientacja seksualna, poglądy polityczne itp.
  • używanie przekazu niestereotypującego oraz wrażliwego na płeć,
  • zachowanie dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami,
  • umówienie się na indywidualne spotkanie z rekruterem w celu wypełnienia dokumentów rekrutacyjnych,
  • zbieranie informacji na etapie rekrutacji o szczególnych potrzebach związanych z udziałem w projekcie ( w tym wynikających z niepełnosprawności), w celu dostosowania materiałów, produktów, miejsc realizacji wsparcia do szczególnych potrzeb uczestników wynikających z niepełnosprawności, aby najlepiej odpowiedzieć na zgłaszane potrzeby,
  • dostosowanie materiałów szkoleniowych do ewentualnych zgłaszanych potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych ( np. większa czcionka na osób słabowidzących),
  • dostosowanie sal szkoleniowych do ewentualnych potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • organizowanie spotkań w ramach projektu w miejscach dostosowanych do możliwości poszczególnych Uczestników/- czek projektu ( uwzględniając ich predyspozycje psychologiczne, jak i ograniczenia fizyczne)
  • przyznawania dodatkowych punktów premiujących osobom niepełnosprawnym na etapie rekrutacji
  • materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb UP –  niestereotypujące język wrażliwy na płeć,
  • oferty pracy dopasowywane do zainteresowań, możliwości i predyspozycji poszczególnych Uczestników/-czek projektu,
  • materiały promocyjne dostosowane dla osób słabowidzących (wprowadzenie elementów kontrastowych, materiały dostępne w wersji elektronicznej) – wykorzystano prosty język – łatwy do czytania,
  • materiały wykorzystywane podczas zajęć/spotkań (w tym materiały informacyjne) umożliwiają przeszukiwanie treści.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • Zwrot kosztów dojazdu na wszystkie zajęcia
  • Catering na zajęcia grupowe
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat nadający kwalifikację po szkoleniu
  • Ubezpieczenie NNW na staż
  • Stypendium szkoleniowe oraz stażowe
  • Pomoc w znalezieniu zatrudnienia

Rekrutacja do projektu

Projekt „Aktywnie przez życie!” realizowany jest przez Stowarzyszenie Humaneo w okresie od 01 kwietnia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.

Do projektu można zgłaszać się w formie elektronicznej na adres: aktywnieprzezzycie@humaneo.pl

Wszelkie informacje na temat projektu udzielane będą pod numerem telefonu: 603 156 310

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Formularz kontaktowy - Aktywnie przez życie!

Wypełnij formularz zgłoszeniowy i weź udział w projekcie

Harmonogramy form wsparcia

Aktualności i OGŁOSZENIA PROJEKTOWE

Prawa autorskie © 2025 – Stowarzyszenie Humaneo