Data aktualizacji strony: 25 września 2020 roku.
ZGŁOŚ UDZIAŁ WYPEŁNIAJĄC FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
DLA KOGO JEST PROJEKT?
Projekt przeznaczony jest do pracodawców zatrudniających więcej niż 9 pracowników (z wyłączeniem dużych przedsiębiorstw).
Wsparciem w projekcie objętych zostanie 42 pracodawców spełniających z siedzibą, filią, delegaturą lub jednostką organizacyjną na terenie woj. małopolskiego oraz ich pracownicy/czki (w szczególności pracownicy powyżej 50 roku życia – tj. 168 osób (100 kobiety/68 mężczyzn; w tym min. 42 osób to osoby po 50 roku życia) mieszkający w rozumieniu Kodeksu Cywilnego lub pracujący na terenie woj. małopolskiego.
Wsparciem objęci zostaną pracodawcy nie posiadający strategii zarządzania wiekiem, zainteresowani stworzeniem oraz wdrożeniem takiego dokumentu w ramach niniejszego projektu.
W JAKIM TERMINIE (OD KIEDY DO KIEDY) MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ DO PROJEKTU?
Projekt „Wiek nowych możliwości” realizowany przez Humaneo (Beneficjent) w okresie od 1.10.2019 do 31.12.2020r.
Do projektu można zgłaszać się w terminie od 1.10.2019 r. do 31.10.2020 r.
ZAKRES POMOCY CZYLI BEZPŁATNE WSPARCIE W RAMACH PROJEKTU
Szkolenie dopasowane będzie do poziomu UP – zbadany zostanie wyjściowy poziom kompetencji rozwijanych w trakcie szkolenia i dostosowany do nich program szkoleń (opisany językiem efektów uczenia się) oraz metody pracy. W tym celu przeprowadzone zostaną pre-testy wśród UP i ankiety wśród pracodawców/kadry zarządzającej. Na zakończenie przeprowadzone zostaną testy badające postępy UP.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:
- Wprowadzenie do tematyki zarządzania wiekiem.
- Prognozy demograf.w ujęciu globalnym i lokalnym.
- Organizacja pracy z uwzględnieniem wieku pracowników.
- Cykle rozwoju pracownika w organizacji.
- Konflikt pokoleń.
- Zarządzanie potencjałem rozwojowym pracownika z uwzględnieniem wieku.
- Techniki motywowania i zarządzania pracownikami z uwzględnieniem wieku.
- Korzyści wynikające z posiadania SZW przez pracodawcę.
- Kluczowe elementy SZW.
- Etapy tworzenia SWZ u pracodawcy.
- Proces tworzenia SZW, udziału w tym procesie różnych grup interesariuszy.
- Przegląd dobrych praktyk w zakresie zarządzania wiekiem.
- Sposoby przeciwdziałania dyskryminacji w miejscu pracy związanej z wiekiem pracowników.
Diagnoza potrzeb doradczych – pierwsza wizyta doradcza ukierunkowana będzie na poznanie specyfiki danego MSP,wywiadu z kadrą zarządzającą/pracownikami działu HR w zakresie aktualnego stanu elementów ZZL funkcjonujących u pracodawcy, analiza dokumentacji pracodawcy w zakresie ZZL,rozpoznanie potrzeb/problemów i oczekiwań pracowników,wywiad z właścicielami/kadrą zarządzającą na temat oczekiwań/potrzeb.
WSPARCIE DORADCZE DOSTOSOWANE BĘDZIE DO SPECYFIKI I POTRZEB KONKRETNEGO PRACODAWCY.
Dotyczyć będzie zarówno kadry zarządzaj jak i pracowników. W procesie doradztwa nacisk położony jest na indywidualne podejście do potrzeb,oczekiwań i problemów zgłaszanych przez pracodawców i pracowników. Zakres doradztwa ma charakter praktyczny, ukierunkowany jest na stworzenie SZW indywidualnie dla każdego MSP w formie dokumentu podpisanego przez organ decyzyjny w MSP.
WSPARCIE DORADCZE DOTYCZY WDROŻENIA WYBRANEGO/YCH ELEMENTU/ÓW(NARZĘDZI) STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM.
WSPARCIE DORADCZE DOSTOSOWANE BĘDZIE DO SPECYFIKI I POTRZEB KONKRETNEGO PRACODAWCY. Dotyczyć będzie zarówno kadry zarządzającej jak i pracowników. W procesie doradztwa nacisk położony jest na indywidualne podejście do potrzeb, oczekiwań i problemów zgłaszanych przez pracodawców i pracowników. Zakres doradztwa ma charakter praktyczny,ukierunkowany jest na wdrożenie elementu/ów SZW indywidualnie dla każdego MSP.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW?
- opracowanie i wdrożenie (min. jednego elementu) strategii zarządzania wiekiem;
- zwiększenie poziomu zatrudnienia pracowników powyżej 50 roku życia;
- wsparcie pracujących na stanowiskach o znacznym obciążeniu dla zdrowia.
GDZIE MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ DO PROJEKTU?
Osobiście w biurach projektu:
Biuro zlokalizowane na parterze z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych (podjazdy, parkingi)
ul. Zielona 27, 33-300 Nowy Sącz,
pokój numer: B030.
tel.: 18 547 70 70
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
W formie elektronicznej na adres:
wieknowychmozliwosci@humaneo.pl
HARMONOGRAMY
2019.12.18 – 2019.12.19: SZKOLENIE Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
2020.01.15 – 2020.01.27: SZKOLENIE I DORADZTWO Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
2020.02.05 – 2020.02.28: SZKOLENIE I DORADZTWO Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
2020.03.03 – 2020.03.27: DORADZTWO Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
2020.04.15 – 2020.04.28: DORADZTWO Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
2020.05.11 – 2020.05.29: DORADZTWO Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
2020.06.16 – 2020.06.29: DORADZTWO Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
2020.07.08 – 2020.07.27: SZKOLENIE I DORADZTWO Z ZAKRESU OPRACOWANIA STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM
OGŁOSZENIA PROJEKTOWE
Realizacja projektu dofinansowana ze środków Funduszy Europejskich.
Całkowita wartość projektu: 471 699,65 zł
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich: 400 944,70 zł
W ramach działań z zakresu dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami:
-
- stworzono stronę projektową www dostosowaną dla osób z niepełnosprawnościami
- biuro projektu jest dostępne dla osób z niepełnosprawnościami (umiejscowione na parterze)
- wykorzystano wizerunki osób z niepełnosprawnościami w aktywnych i różnych rolach społecznych
- wszystkie informacje o projekcie oraz w trackie realizacji projektu przekazywane są łatwym językiem
- przygotowano alternatywne formy materiałów projektowych np. dokumenty w wersjach elektronicznych, z możliwością powiększonego druku, nagrania audio-wizualne promujące projekt – filmy na YouTube itp.)
PLIKI DO POBRANIA
Dokumenty rekrutacyjne ważne od 10.06.2020 r. dla pracodawców MOGĄCYCH UBIEGAĆ SIĘ o pomoc de minimis
1a. PRACODAWCA Formularz zgłoszeniowy
1b. PRACOWNIK Formularz zgłoszeniowy
1c. PRACOWNIK Formularz zgłoszeniowy – klauzula informacyjna
1d. Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie
3a. PRACODAWCA deklaracja udziału w projekcie
3a1. PRACODAWCA deklaracja udziału w projekcie – załącznik nr 1
3b. PRACODAWCA oświadczenie UP dane osobowe
3c. Wewnątrzprojektowa umowa szkoleniowa
3c. Załącznik nr 1 Lista uczestników
3c. Załącznik nr 2 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
3c. Załącznik nr 3 Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
3c. Załącznik nr 4 Oświadczenie określające przynależność do danej kategorii przedsiębiorstwa
3d. PRACOWNIK deklaracja udziału w projekcie
3e. PRACOWNIK deklaracja udziału w projekcie – załącznik nr 1
3f. PRACOWNIK oświadczenie UP dane osobowe
Dokumenty rekrutacyjne ważne od 10.06.2020 r. dla pracodawców NIE MOGĄCYCH UBIEGAĆ SIĘ o pomoc de minimis
1a. PRACODAWCA Formularz zgłoszeniowy
1b. PRACOWNIK Formularz zgłoszeniowy
1c. PRACOWNIK Formularz zgłoszeniowy – klauzula informacyjna
1d. Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie
3a. PRACODAWCA deklaracja udziału w projekcie
3a1. PRACODAWCA deklaracja udziału w projekcie – załącznik nr 1
3b. PRACODAWCA oświadczenie UP dane osobowe
3c. Wewnątrzprojektowa umowa szkoleniowa
3c. Załącznik nr 1 Lista uczestników
3d. PRACOWNIK deklaracja udziału w projekcie
3e. PRACOWNIK deklaracja udziału w projekcie – załącznik nr 1
3f. PRACOWNIK oświadczenie UP dane osobowe
Historia dokumentów rekrutacyjnych:
- Dokumenty rekrutacyjne dla pracodawców mogących otrzymać pomocy de minimis ważne od 24.02.2020 r. do 09.06.2020 r.
- Dokumenty rekrutacyjne dla pracodawców nie mogących otrzymać pomocy de minimis ważne od 24.02.2020 r. do 09.06.2020 r.
- Dokumenty rekrutacyjne ważne od 01.10.2019 r do 30.01.2020 r.
- Dokumenty rekrutacyjne ważne od 31.01.2020 r do 23.02.2020 r.